marți, 27 ianuarie 2015

unde suntem?



Acum niste ani am avut un „meci” cu cel care pe atunci era doar candidatul PNL pentru functia de primar al Oradiei

In cadrul unei conferinte de campanie, Ilie Bolojan s-a infaţişat inaintea presei cu o revista economica. Un top intocmit de aceasta, indraznesc sa spun, o obscura publicatie, indica - in opinia candidatului - ca Oradea ar fi, citez, „ultimul oraş din ţară”.

Fiindca mie nu mi-a venit sa cred ca lucrurile arata chiar asa de rau, la finalul conferintei de presa, i-am cerut primarului de astazi, revista. Raspunsul sau m-a paralizat, dar mi-a si dat, mai mult, de gandit: "Cumparati-o!", mi-a trantit atunci, viitorul primar, printre dinti.

Evident ca mi-am achizitionat revista cu pricina si evident ca "dracu' nu era chiar atat de negru", precum il vedea candidatul. Mai precis, Oradea era pe pozitia a zecea, in clasamentul ce curprindea, desigur, toate cele patruzeci de municipii resedinta de judet din Romania. Altfel spus, eram intr-adevar ultimii, dar ultimii din top! Si, mai important decat atat, am constatat atunci ca Ilie Bolojan a incercat, si i-a reusit, sa manipuleze presa, apoi, o data cu ea, opinia publica.

Ma rog, "vremuri care au fost"... Important de retinut, cred eu, e faptul ca, atunci, primarul de astazi promitea ca ne va duce el in top.

Si, iata, in aceste zile, DIGI 24 face public un clasament al oraselor "in care merita sa traiesti" din Romania.

In mod surprinzator, chiar si pentru mine, carcotasul de serviciu al regimului Bolojan, Oradea nu e nici de aceasta data in top. Nu suntem amintiti printre orase ca: Bucuresti, Cluj, Timisoara, Brasov, Constanta si Sibiu. Sau, ca sa fiu corect, nu ca altii, nu suntem printre primele sase orase atractive din Romania. Om fi mai pe la coada? Poate. Nu stiu.

Insa, in aceasta ipoteza, se pune intrebarea, fireasca zic eu, unde suntem si, mai ales, daca am crescut ceva in ultimii sase ani?

E indiscutabil ca, din multe puncte de vedere, lucrurile s-au miscat in orasul nostru. Dar, revin si zic iar, nu cred ca trebuie sa ne dezvoltam de dragul dezvoltarii. Oradea nu poate fi un oras placut traiului locuitorilor sai daca administratia sta, ca Militia, cu ochii pe cetatean, dispretuieste opinia publica, haituieste cultura, se face partase la o poluare de-a dreptul criminala... si seria ar putea continua.

E clar ca, pe de cealalta parte, pierdem mult la unii indicatori - luati in calcul atat in topul de acum sase ani cat si in cel de acum - ca: salarii si posibilitati de petrecere a timpului liber.

Norocul nostru ca alte criterii, precum viata culturala sau starea societatii civile nu au fost luate in calcul... ca picam dupa Slobozia.

Sper ca primarul Bolojan a uitat episodul evocat de mine, asa cum toti politicienii tind sa isi uite promisiunile din campanie, sau macar ca topul asta nou i-a scapat. Nu de alta, dar ma tem ca ar putea trage o concluzie amara si sa puna el Oradea in varful clasamentului "oraselor pentru care nu merita sa trudesti".

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu