luni, 12 ianuarie 2015

sa (ne) reciclam?!

s-au investit ceva bani in operatiunile de colectare selectiva la Oradea, insa rezultatele, cred eu, se lasa inca mult asteptate.

am in brate doua cutii pline. cele mai multe sunt hartii, dar se mai gasesc prin ele si alte deseuri "specifice" muncii de birou.

de la locul de munca, pana la iglu-urile colorate, am de batut vreo o suta de metri. timp suficient cat sa bag seama ca mai toti trecatorii se uita la mine ca la urs. oi fi singurul care a luat in serios chestia asta cu reciclarea ori cutiile, prea pline, nu cadreaza cu tinuta office?

ma rog, se pare totusi ca reciclarea asta e treaba foarte serioasa la noi. containerul pentru sticla e plin... cu resturi de pizza, iar clapetele menite sa-i obtureze gura sunt - cum altfel ? - manjite cu sosuri, unsori si pasta de rosii. bagi mana si te murdaresti pana la cot.

si, frate, trebuie sa bagi mana cu barbatie, nu gluma. containerul albastru e plin ochi. inauntru, printre hartii, un capac de roata, spart. au! la naiba, m-a zgariat! salvarea planetei are nevoie de eroi care sa-si verse sangele pentru cauza.

containerul pentru sticle de plastic si doze de aluminiu e plin de geme. ai nevoie de forta sa mai indesi ceva in el. impingi cu pumnul ca in sacul de box. deci, reciclarea nu-i joaca de copil!

la sticle, sticle, ar fi ceva mai aerist, daca n-ar veni din interior o duhoare cum ghena blocului meu n-a cunoscut nici in zilele ei cele mai negre. ah, gura containerului e murdara de iaurt sau ce-o fi... acum am meniul pe maneci, desi chiar n-am mancat nimic si nici nu-mi mai vine. plus ca o coada de matura veche, care n-a fost din sticla, iese amenintator din iglu, gata sa-mi intre in ochi.

una peste alta, o plimbare de reciclare, poate deveni o adevarata aventura urbana, din ciclul: nicio fapta buna nu va ramane nepedepsita!

oare, dincolo de faptul ca au investit bani seriosi in a face propaganda colectarii selective, cei din conducerea RER Oradea au mai facut si altceva? de exemplu, stie cineva cand sunt pline containerele si cand ar trebui golite? le spala cineva, macar din cand in cand? se uita, de exemplu, vreun politist local sa-i traga de maneca pe aia care confunda sticla cu pizza si hartia cu cojile de cartofi?

nu de alta dar, in conditiile astea, reciclarea e de-a dreptul o corvoada, nicidecum o intreprindere de care sa fii mandru.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu