marți, 22 septembrie 2015

route 666

desi ma oftica, am sa incerc o abordare analitica.

podul Macio a costat circa 1 milion de euro. ca "daune colaterale" puteti nota aici distrugerea zonei de recreere de la Silvas, disparitia unor copaci seculari, teapa pe care ne-au tras-o "clientii" domnului primar, etc.

drumul expres, despre care - asa cum spunea un fost ministru de la Transporturi - putem si noi zice, parafrazand, ca "e o autostrada mai mica, ba chiar foarte mica", costa 12,5 milioane de euro. din acestia doar 5,5 vin "cadou" de la UE, restul sunt achitati din bugetul Oradiei. pe partea asta, putem trece pe raboj distrugerea pasarelei istorice care, in drum spre Ciuperca, trecea pe deasupra caii ferate - pentru mine un loc plin de amintiri, cateva case demolate - cu stramutati ca-n anii cei mai negri ai comunismului, evident, si aici niste copaci rasi de pe fata pamantului, fiindca - se pare - actuala administratie nu stie si nu poate altfel. in plus, noul drum nu are, pe portiunea lui de pe strada Ecaterina Teodoriu, locuri de parcare, accesul in curtile oamenilor este problematic, trotuarele au fost drastic ingustate. asta ca sa nu mai punem la socoteala nemultumirile vecinilor cu privire la poluarea, de cele mai diverse tipuri, la care sunt si urmeaza sa fie expusi.

bomboana de pe coliva, in toata povestea asta, este ca, asa cum remarca, atat de plastic, o anumita parte a presei, mareleee drum expres, imaginat de si mai marele nostru edil sfarseste, apoteotic, intr-un gard!

indiferenti la nevoile Oradiei, capii CFR-ului nu vor sa cedeze cei 660 metri de teren de care ar avea nevoie municipalitatea pentru a realiza jonctiunea cu drumul urban din vecinatatea podului Teodor Nes.

"oare chiar suntem prosti?", vorba lui Andries. zau asa, cat de idiot trebuie sa fii ca sa lansezi o investitie de peste 13 milioane de euro, sa sapi dealuri, sa ridici viaducte, sa darami case... ca totul sa se termine intr-un fund de strada?! se aude, domnule primar?!

chiar era greu pentru Ilie Bolojan ca, inainte de a demara un asemenea proiect, sa obtina terenul cailor ferate sau, cel putin, sa stie - clar - ca statul nu este dispus sa cedeze suprafata in cauza?!

se vede treaba ca sistemul "las' ca stiu eu mai bine sau las' ca se rezolva" nu functioneaza de fiecare data.

sigur, dupa ce a dat cu munci-n... gard, municipalitatea oradeana se lauda ca are si "variante de rezerva". frectie la piciorul de lemn! locatarii strazilor invecinate vor fi, cu siguranta, fericiti sa afle ca traficul drumului expres va fi deviat pe sub ferestrele lor, pe strazi foarte inguste, total inadecvate acestui scop, o artera de circulatie despre care poti spune orice, numai ca e drum expres niciodata!

avem inaintea ochilor nostri o flagranta dovada de prostie, care ne costa 15 milioane de euro. intrebarea mea e cine plateste?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu