sâmbătă, 21 martie 2015

Cronicile apei

mai ieri s-a marcat, oficial, Ziua Apei. ca sa nu ramanem nici noi de caruta, administratia oradeana s-a gandit ca e bine sa ne aduca aminte cat de importanta e apa in viata noastra de fiecare zi.

- miercuri - tevile retelei de pe strada unde locuieste mama mea au ramas uscate. a doua zi, la robinet, a curs numai apa murdara si uleioasa.

- joi - "seceta" a ajuns la blocul meu. mai pe seara, tocmai cand sa-mi clatesc gura, dupa ce m-am spalat pe dinti. nu e prima data cand mi se intampla asta. ar fi bine sa ma invat si sa imi fac provizii. daca tot locuiesc in orasul cu cea mai scumpa apa din Romania... poate ca e mai scumpa decat Evianul si se vinde, peste hotare, atat de multa incat la mine nu mai ajunge. da, am sa-mi fac provizii! macar cat sa imi pot clati gura. ca sa am dupa ce scuipa.

- vineri - dimineata e la fel! ce bucurie sa redescoperi gustul cafelei cu lapte. dar n-am lapte cat pentru o baie faraonica si nici macar destul ca sa-l pot folosi sa trag apa la WC. daca tot e criza si traim ca in capitalism...

si, daca nu iti place laptele, ia cu cafea. apa! da, a venit. ca de obicei, prea tarziu si, ca intotdeauna, atat de neagra incat ma uit la ea tamp si ma intreb daca face bine la reumatism, daca ma pot spala cu asa ceva fara ca, la serviciu, sa fiu luat drept un mulatru si daca ar fi bine sa ma spal pe dinti cu asa ceva? s-ar putea ca nisipul sa dauneze grav smaltului.

hai ca e bine, dam pe corp cu autobronzant, dar pe vase?!

- sambata - pe la amiaza, ma grabeam. dau drumul la robinetul de apa calda si... apa era rece! dupa zece minute era tot asa. as fi, oare, nesimtit daca, pentru banii pe care ii dau lunar la asociatie, as avea pretentia de a avea apa calda la robinet, atunci cand ma grabesc sa ajung undeva si vreau sa ma spal?

de fapt, aici incepe, cred eu, civilizatia si respectul fata de oradean. primarul Bolojan face proiecte "care se vad" dar nu pare ca nu e capabil sa rezolve acele probleme, marunte, cu care ne ciocnim in fiecare zi.

gandul ca nici CET-ul cel nou, asta de milioane de euro, cu suflanta de Air Force One, nu o sa rezolve mica mea problema, aceea de a avea apa calda cand deschid robinetul, ma enerveaza si mai tare.

gata, plec de acasa enervat, infrigurat si nespalat. ma gandesc ca a nu avea apa calda la robinet, atunci cand ai nevoie, e ca si cum ai astepta zadarnic dupa tramvai, atunci cand te grabesti mai tare, sau ca si cum nu ai avea lumina electrica, noaptea, in casa.

Ilie Bolojan ne propune "sa facem istorie", votand unirea cu Sinmartinul. eu mi-as dori sa faca el un demers catre civilizatie si sa imi asigure apa calda. ca, ce naiba, o platesc!!!

vorba unei vechi amice, inainte sa facem o mare metropola, n-ar fi de un minim bun simt sa ne asiguram ca orasul asta mic, pe care il avem, are tot ce-i trebuie unui trai decent?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu