marți, 5 noiembrie 2013

drumuri catre nicaieri

stie toata lumea ca administratia oradeana s-a angajat intr-un amplu efort internationalist sa construiasca o pista de biciclete pana in Ungaria.
timpul va proba daca initiativa in sine este una valoroasa ori ba. eu personal am destul de multe rezerve in acest sens. cati biciclisti se vor angaja sa pedaleze pana dincolo de granita? si in acest caz, ca si in atatea altele, gasesc ca exista o sumedenie de lucruri muuult mai importante care se puteau face cu banii Uniunii Europene.
dar asta-i alta discutie.
ceea ce merita discutat, chiar azi, e felul in care se realizeaza in teren aceasta investitie.
desigur, administratia Bolojan n-a putut rata ocazia de a se lauda cu inca o mare reusita.
dar ce fel de victorie este aceasta?
o plimbare la fata locului arata, oricui vrea sa vada, ca, pentru a face loc pistei transfrontaliere, pe drumul uzinal, au fost stricate cel putin jumatate din locurile de parcare cu care tot administratia Bolojan se lauda, mai acum un an.
mai tine minte cineva ca facutul si desfacutul lucrarilor din oras a fost tema de campanie acum cinci ani, pe cand actualul primar venea prima data sa ceara votul oradenilor? ce mai tuna si fulgera atunci Ilie de la Primarie! si cum ne asigura el ca, sub stapanirea sa, asa ceva nu se poate intampla.
o administratie corecta le-ar spune cetatenilor cat a costat lucrarea pe care astazi o strica si cati bani s-au pierdut.
o presa responsabila ar face, obligatoriu, o astfel de analiza si l-ar lua de guler pe primar.
mai in amonte, pe cursul pistei, in zona malul Crisului, alta nebunie.
pista "musca"din spatiul verde al orasului declarat "capitala verde a Romaniei". dar, deh, asta a fost, s-a bifat si s-a aranjat, deci a trecut. parca mai conteaza?!
ca sa se faca loc noului drum sunt mutate banci, se taie copaci, vor fi stramutate locuri de joaca si spatii pentru plimbatul cainilor. ba, mai mult, constructorii vor fi nevoiti sa taie o rampa de acces spre dig, fiindca panta acesteia se suprapune peste itinerarul viitorului velo-drum. multe din lucrarile care vor fi luate pe sus nu au doi ani de la darea lor in folosinta.
cat costa, aceasta bataie de joc platita din banii nostri?
nu exista o alta varianta?
oare ce-ar zice UE daca ar sti cum prapadim fondurile pe proiecte gandite cu ... dosu'?
ce-ar spune oradenii, daca ar fi corect si concret informati?
concluzia nu poate fi decat una, administratia face si desface, clientela Casei Bolojan incaseaza banii. oricum, ei ies mereu in castig. noi platim si tacem, ca nu stim.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu