vineri, 24 februarie 2017

Un nu ştiu ce neom a mai tăiat un pom!

Undeva în Oradea, pe bulevardul Dacia, în incinta bazei sportive „Sănatatea”, o mână, pe care vă rog să îmi îngăduiţi să o consider criminală, a retezat un stejar secular. Arborele ăsta era deja un uriaş pe vremea în care eu eram mic copil. Generaţii de ţânci, care încercau să deprindă tainele sportului alb, s-au odihnit la umbra lui. Legende locului spuneau că, printre crengile stejarului, s-ar găsi sute de mingi de tenis, trimise acolo de mânuitorii mai puţini îndemânatici ai rachetei. În coronamentul acestui stejar, precum sub cupola verde a unei moschei, locuia şi o familie de cucuvele. Toate acestea vor deveni, începând de azi, amintiri. Stejarul acela, un patrimoniu viu al Oradiei, nu mai există. Îmi e greu, imposibil chiar, să înţeleg pe cine ar fi putut deranja arborele, acolo, între terenurile de sport.

Eu unul visez la o administraţie, adică mi-aş dori un primar, care să înţeleagă valoarea acestor arbori, crescuţi într-o sută de ani şi făcuţi să dispară într-o singură zi. Mi-aş dori să ştiu că aceşti copaci sunt preţuiţi şi se bucură de protecţia care li se cuvine. Ce vis frumos ar fi o bază de date care să cuprindă aceste fiinţe-patrimoniu de pe întreg cuprinsul oraşului meu şi ce minunat ar fi ca Primăria să le ia sub protecţia ei!

Nu. La noi politica e alta. Taie cine vrea. Taie cum îl taie capul, iar semnalele administraţiei sunt cât se poate de limpezi, dar, din păcate, în sens contrar. În loc să le poarte de grijă, Primăria însăşi „extrage”, la cerere, arborii seculari din curţile orădenilor. O face, poate, pentru că de pe domeniul ei nu mai are ce recolta...

Imaginea, datorată site-ului Google Maps, poate fi accesată la:
https://www.google.com/maps/@47.0677886,21.9287074,3a,37.5y,13.39h,102.68t,0.79r/data=!3m6!1e1!3m4!1sqWkpnAqqX4dkZwQEl-EOJw!2e0!7i13312!8i6656?hl=en-US



Un comentariu:

  1. Are autorizatie de la mediu?Stejarul,nucul,teiul etc. sunt protejati.Cine si ce le dreptul unora sa taie acesti frumosi arbori?E un abuz asupra mediului si implicit asupra noastra a cetatenilor care vrem o gura in plus de oxigen in multimea de noxelor urbane de tot felul.NU
    TAIERILOR DE ARBORI ,ARBUSTI,SAU SPATIILOR VERZI!!!!!!!!!!!!!!!

    RăspundețiȘtergere