luni, 16 iunie 2014

autogol sau fault?

daca va asteptati sa cititi cronica unui meci al campionatului mondial, renuntati. nu ma pricep la asa ceva...

cine ma cunoaste cat de cat stie ca nu sunt un microbist. din contra, sunt chiar mandru ca n-am avut niciodata rabdare sa vad, cap-coada, un meci de fotbal. prefer sa citesc sau pur si simplu sa stau cu ochii in tavan. sportul ca si "dragostea si razboiul", se face nu se priveste.

si acum la subiect. decizia primarului Ilie Bolojan de a taia finantarea pentru FC Bihor mi se pare un gest de tradare.

1. atunci cand i s-a spus ca sunt bani aruncati pe fereastra n-a inteles. cred ca primarul Oradiei s-a angajat in aceasta "aventura", in primul rand din motive propagandistice, si, poate, pentru ca si fotbalul era un loc unde putea imparti niste sinecuri fiindca, se stie, "la fotbal si la politica se pricepe toata lumea", chiar si liberalii.

nu cred ca este intamplator faptul ca singurele interventii publice de pana acum ale primarului Ilie Bolojan, pe tema FC Bihor, au fost rostite in imprejurarea in care echipa era foarte aproape de promovarea in prima liga.

gasesc ca e un gest neloial sa lasi balta echipa cand e la greu. inteleg foarte bine si sunt de acord ca perfornanta trebuie sa aiba prioritate. sunt perfect de acord cu faptul ca echipa de baschet si cea de polo reprezinta cu cinste orasul si trebuie sa se bucure de sprijinul nostru. dar, pe de cealalta parte, nu pot sa nu ma intreb cine se face vinovat de decizia strategica - iata, gresita - luata acum cativa ani cu privire la finantarea de la buget a echipei de fotbal?

unde mai pui ca, la un moment dat, autoritatile s-au angajat sa plateasca si datoriile clubului. de ce n-ar fi fost acela momentul prielnic sa renunte? de ce am platit, am platit si, pana la urma, ne-am razgandit?

eu cred ca acest nou episod din biografia primarului nostru nu vine decat sa repuna in lumina un anumit mod de a fi al domniei sale. e foarte bine si ii place sa fie partas la castig, dar se fereste, ca de dracu, de orice esec sau orice responsabilitate, atunci cand lucrurile nu merg bine.

primarul stie foarte bine ca sportul este sau poate fi un important vector de imagine. doar n-o sa se lege el, ditamai "locomotiva", de niste ratati?!

apropo, daca decizia de a finanta FC Bihor a fost a Consiliului Local, cum este posibil ca executivul Primariei sa decida, de unul singur, retragerea finantarii?

deci, dupa modesta mea parere, nu e vorba de bani, e vorba de sport iar sportul e sau ar trebui sa fie o indeletnicire nobila, a oamenilor de caracter. ce sa caute aici politicienii?! tocmai ei...

cum n-am fost de mai bine de un deceniu la un meci al FC Bihor, pot sa spun ca, pana la urma, mi-e indiferenta soarta echipei. mai mult, eu am spus demult ca aceasta ar fi trebuit "privatizata", daca tot traim in capitalism... nu e normal sa finantam de la buget castigurile frumusele ale altora sau jocurile politice ce se fap pe seama sportivilor. in schimb, daca politicienii au decis sa isi asume aceasta "misiune", nu pot sa nu intreb cine raspunde daca nu se face performanta, daca cei pusi sa gestioneze echipa sunt misei sau incompetenti, nu cumva cei care au luat decizia? adica Jupanu' care tocmai s-a dat faultat?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu