marți, 3 iunie 2014

"neconform"-istu'

mi-a scris dom' primar! nu-i mare scofala, ca le-a scris tuturor vecinilor mei si celor de la scara alaturata, si vecinilor mamei mele si... cine mai stie pe unde.

am aflat din aceasta epistola, semnata electronic, ca suntem "neconformi". adica felul in care ne "tratam" deseurile casnice nu corespunde inaltelor asteptari pe care edilul orasului le are de la concetatenii sai. deci, suntem, as putea sa pun pariu, aproape toti, niste ilegalisti. asta si pentru ca, luati la gramada, e foarte usor sa spui despre toti oradenii ca sunt neconformi. o sa vedeti de ce zic asta.

campania administratiei locale privind selectarea gunoiului menajer a inceput stangaci, chiar ilar. lansata cu multa reclama, imaginea "3D" imprimata pe masinile RER, care isi propunea sa ne invete cum sa sortam gunoiul, e de-a dreptul idioata. pai, uitati-va si dumneavoastra la ea, cine are acasa o camera pe care sa o dedice sortarii gunoiului? si, daca ar avea spatiu locativ excedentar, cine ar face asa ceva?!

acum aflu, din scrisoarea d-lui Ilie Bolojan, ca sunt "necoform", asta poate fiindca garsoniera in care locuiesc nu are o camera pentru sortarea gunoiului? pai, daca-i musai, va avea. eu am sa dorm in fata usii.

sa coboram la sol, la firul ierbii sau la locul ghenei. ce vina am eu ca primaria sau RER-ul au legat la caruta asta un cal si un magar, adica au facut ca doua sisteme de sortare sa functioneze in paralel, chiar inainte ca oradenii sa se fi obisnuit macar cu unul dintre ele? la iglu duci cartoane, pet-uri, tabla, hartie si sticla, la ghena blocului resturi alimentare. doar ca la "cuca" ai si optiunea, cu capac galben, pentru "deseuri reciclabile". no, unde sa te duci?! descurca-te! stie oricine, mai putin oamenii primariei Oradea, ca - pentru a fi usor de aplicat, mai ales de cetateni - orice sistem trebuie sa fie simplu. iata ca la noi nu este!

in plus, dom' primar ma indeamna pe mine sa le explic vecinilor "neconformi" ce au de facut pentru ca sa iesim triumfatori din aceasta stare de ilegalitate. altfel, desigur, ce alta solutie ar putea propune domnia sa?!, vom fi amendati. ma si vad umbland din usa in usa, pe cele zece nivele ale blocului, si propovaduind ca un veritabil sectant depozitarea selectiva.

daca inteleg eu bine, administratia ar vrea, iar!, sa-i facem noi treaba, ma rog, cel putin acea parte a ei unde alesii, numitii si platitii n-au izbutit. culmea e ca, de pe urma selectarii gunoaielor menajere, firmele de profil si administratia ar putea face bani frumusei. deci, eu sa duc munca de lamurile, ca sa nu fiu amendat si ca altii sa castige! cum s-ar spune minim de efort, maxim de eficienta! totul in numele civsmului si al unui oras curat!

ma rog, eficienta campaniei asteia lasa mult de dorit, dupa cum se si vede in teren. ma tot intreb cati dintre colocatarii mei au citit epistola primarului care, ce licenta poetica, e a III-a!, din moment ce in cosul de la intrarea in scara erau cu teancul! cata lipsa de respect, domnule! dar ce vina au ei ca ultimul ravas a picat taman pe final de campanie electorala? l-au aruncat probabil de teama sa nu cada in pacatul amagirii cu cine stie ce promisiuni mincinoase.

e clar ca strategia de comunicare lasa de dorit. si dom' primar asteapta rezultate?! ori poate ca nu. asteapta doar sa ne trosneasca niste amenzi. ca, deh, asta-i omul, asta-i stilul! dar de ce sa fiu eu amendat? eu sortez deseurile si le arunc, de fiecare data, acolo unde trebuie. repetam situatia cu apa calda si caldura? adica, eu sortez, ei ma amendeaza? eu platesc, altii nu platesc, dar apa sau caldura se taie in tot blocul?! dar, de la unii care nu sunt in stare sa gandeasca o campanie eficienta pentru managementul gunoiului nu poti sa te astepti la mecanisme corecte si eficiente ori strategii complexe.

gunoiul nu merita mai mult!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu