vineri, 5 iunie 2015

pan' sa fie Mare, Oradea voastra moare!

iata, n-am mai scris de ceva vreme.

nu tin sa trec drept unul dintre aceia care vor fi facuti vinovati de ramanerea in urma a orasului. campania care cheama la vot chiar imi trezeste anumite sentimente de culpabilitate, dar stiu foarte bine ca tocmai asta urmareste, asa ca ... trec destul de usor peste asta.

in fond, optiunea mea clara ar fi un oras mic, curat, mai aproape de un model patriarhal decat de cel al metropolei la care viseaza domnul primar. mai multi prieteni de-ai mei s-au intros, recent, din Cluj si Brasov, cu sentimentul, marturisit, ca aceste orase nu mai sunt ce au fost odinioara. sunt mai aproape de Capitala "miticilor" decat de modelul orasului transilvanean, atat de drag mie. la Cluj, am observat si eu acelasi lucru. un oras mare se dezumanizeaza cumva.

dar nu despre asta e vorba. fiecare cu alegerea sa... urnele au sa vorbeasca.

rar ma enervez pana la injurii. da' azi chiar mi-am iesit din fire si le-am spus cateva de dulce... deloc putine.

undeva la capatul strazii Ciorogariu era un salcam, zic "era" pentru ca, desi inca e in picioare, peste cateva saptamani nu va mai fi. era, deci, un copac frumos. mai intai l-au "toaletat" dupa modelul brevetat la regia de salubritate care, iata, s-a specializat in profitabile defrisari.

nu le-a fost destul, acum l-au "sacuit". adica i-au taiat, jur-imprejur scoarta, condamnandu-l la o moarte lenta si chinuitoare. seva nu mai circula prin "piele" si astfel planta moare otravita si infometata. intr-una din imaginile alaturate se vede cum sangereaza copacul. da, stiu ca e seva, dar stiu la fel de bine ca-l doare. la fel cum ma doare si pe mine sa vad ca nu trece o zi lasata de Dumnezeu ca din "capitala verde a Romaniei" sa nu dispara cate un copac.

si pe ei, pe cei din Primarie, ii doare. ii doare-n cur!

recent au taiat, iar, in Parcul Bratianu. la fel, pe locul fostului strand, al viitorului aqua-park, s-a ras tot ce s-a putut. au disparut circa 75% dintre copacii vechiului strand. viitoarea oaza de relaxare va fi un loc batut (in cap) de soare. umbra ioc!

aviz marilor "patrioti" pro-unionisti, pana sa ajunga Mare, Oradea voastra draga moare. si vad ca nu va pasa. dragostea asta pentru urbe exista numai in forma ei expansionista? e pe interes cum s-ar spune.

va trebuie "unire"?! impresia mea e ca "nu vedeti padurea de copaci". si, pana sa pricepeti ceva, o sa-i taiati pe toti, nu-i asa? padurea din Felix abia asteapta sa intre sub asaltul armatelor de drujbasi ai lui Bolojan.

paranteza, azi e Ziua Mediului. nici ca imi pot imagina un mod mai elegant de a sarbatori acest eveniment decat dand un semnal clar ca, in Oradea, pe domeniul public face fiecare ce-l taie capul, sau toporul. dar, daca asta-i politica Primariei, ca sa faci? cred ca la noi n-a fost amendat nimeni, niciodata, pentru astfel de "delicte". in schimb, daca iti cresc buruieni pe spatiul verde din fata casei, ai incurcat-o! vine politia locala si iti taie amenda.


ceva mai incolo, la capatul strazii Castanilor, o mana de oameni ai RER, compania aia care se jura ca n-a taiat un copac in Oradea, rad, la cazma, vreo 20 de metri patrati de iarba, in jurul unui castan secular. sunt curios! aici ce-or sa mai faca? il taie? toarna asfalt in jurul lui si il lasa sa moara, ca sa aiba motiv sa-l faca pierdut mai tarziu?

mi-e o scarba de imi vine sa vars. m-am saturat de astia care se bat cu caramida-n piept cum nu mai pot ei de grija Oradiei dar nu vad cat rau i se pricinuieste acestui oras zi de zi. daca marsavia ar durea, ati muri de durere, ipocritilor!




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu