luni, 18 ianuarie 2016

Auschwitz pe Cris

Vineri seara. Va mai amintiti, ploua in draci? Am fost nevoit sa merg pana in oras. Pe drum, simtind cativa stropi de apa pe fata, m-am sters cu un servetel de hartie. Am vazut negru! Si pe el si inaintea ochilor. De unde oare?

Raspunsul l-am aflat abia cand m-am intors acasa. Jacheta si rucsacul purtau pete mari de noroi. Aratau de parca cineva ar fi aruncat peste mine o galeata de apa murdara.

In acea seara CET-ul a turnat peste Oradea toata cenusa lui. Cum stratul de nori era jos, fumul nu putea sa se ridice in atmosfera si particulele de praf cadeau, odata cu ploaia, pe pamant.

De pe rucsac si de pe gluga am adunat o mana de praf! Nu sunt ipohondru, dar ma ingrozeste gandul ca la fel de multa funingine ar putea fi si in plamanii mei. De ce nu m-as apuca de fumat cand, traind in Oradea, sunt, zilnic, gazat?

Respiram cenusa si chestia asta nu revolta pe nimeni! Traim intr-un lagar de exterminare unde se moare incet. Pana sa devina paradisul promis, Oradea e un Auschwitz comandat de Primarie.

Si citesc ca Ilie Bolojan vrea sa mai candideze. Desigur, in semn de recunostinta pentru tot "binele" pe care ni l-a facut, noi il vom alege din nou. Parca Oradea nu putea fi "condusa prin telefon"?!

Primarul nostru, ba pardon, al vostru!, joaca politic la doua capete. Daca ii ies socotelile electorale cu PNL-ul, ramane in Capitala. Dar, preventiv, ca sa nu ramana de caruta, cauta mai intai sa "se aleaga" la Oradea.

Si, pentru ca socoteala sa-i iasa asa cum trebuie, clientii Mariei Sale ne trateaza cu praf in ochi. De parca el, cu CET-ul lui, n-ar produce praf destul!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu