miercuri, 6 ianuarie 2016

Reparaţii ne-programate



Ce blestem pe oraşul ăsta să aibă primar navetist! În prima parte a celui dintâi mandat, Ilie Bolojan a călătorit, zilnic, pe ruta Oradea – Aleşd. Acum, la finalul mandatului cu numărul doi, face naveta, bisăptămânal, între Oradea şi Bucureşti. În cazul său, saltul politic e evindent. În ceea ce ne priveşte, nu putem constata decât o înrăutăţire a condiţiilor de locuit.

De Revelion am fost la ţară. Prilej ca să „redescopăr” apa caldă şi căldura din casă. Era aproape o binecuvântare să îmi întind mâinile către sobă şi să mă bucur de apă fierbinte la duş. Ce minune poate să fie, pentru un orădean al secolului XXI (!), cazanul cu lemne! Vreau şi eu, pentru locuinţa mea de 30mp, căldură! Şi, dacă nu sunt impertinent de pretenţios, apă caldă. Vreau un cazan, dacă nu se poate cu lemne, măcar să fie pe gaz. Nu ştiu alţii cum simt, ca să parafrazez un clasic, dar eu sunt sătul de batjocura celor (i)responsabili pentru furnizarea apei calde şi a căldurii în oraşul acesta ce merge "neabătut, spre cele mai înalte culmi".

Întoarcerea acasă a fost un şoc! Era frig şi aşa e şi astăzi. Nu se poate ca, în luna ianuarie, când afară ninge, caloriferele să fie doar călduţe. Sau se poate dacă cei care ne conduc au suit nesimţirea până dincolo de limitele cele mai înalte ale imaginabilului. Şi răbdăm! Răbdăm pentru că – să mă iertaţi – suntem proşti. Sau suntem laşi?

Auzi explicaţii; „reparaţii programate”! Programate în toiul iernii?! Ăştia chiar sunt idioţi? În ciuda serviciilor cvasi-penibile, nu s-a pomenit de nicio măsură. Factura nu e mai blândă – adică plătim la fel pentru ceva ce nu primim – şi, cum spuneam, condiţiile de locuit din casele noastre lasă mult de dorit. Acum e clar, noua centrală, cea mult cădelniţată de „o anumită parte a presei”, la construcţia căreia totul mergea ca pe aţă, nu ne va servi în această iarnă. Mai sunt două luni, poate trei, dacă avem ghinion, şi vom tremura în case până la primăvară?

Întreb şi eu, aşa ca prostu' în pustiu, fără nici o speranţă, pe când totuşi o „reparaţie” ne-programată la CET, la termo, la Primărie? Cred că se impune.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu