miercuri, 13 ianuarie 2016

Politichie şi ţigănie




Insist să vă spun, din capul locului, nu am nimic cu omul. Discut doar poziţia lui şi, mai ales, decizia conducerii partidului din care, iată, face din nou parte.

Este vorba de Daniel Meze, fost jurnalist, om politic şi, după cum se aude, un iniţiat în ezoterism. L-am simpatizat ca jurnalist, dar am privit cu scepticism sforţările pe care le-a făcut în politică, mai ales în trena Elenei Udrea. Am fost de-a dreptul şocat când am aflat că, la alegerile prezindenţiale din 2014, a târguit locurile ce reveneau Mişcării Populare în 12 secţii de votare din judeţul Bihor. Cred că demisia de atunci i-a mai spălat ruşinea, dar nu într-atât încât aceasta să poată fi uitată. La vremea ei, fapta a fost „o premieră”...

Şi, azi, ce-mi văd ochii!? Daniel Meze este preşedintele, interimar ce-i drept, al MP Bihor. Că, observa cineva, avem de-a face cu o numire, aranjată în urma unor „discuţii” la nivel înalt, nici nu e aşa de grav, atâta timp cât este vorba de un mandat limitat. De neiertat şi de neînţeles, mi se pare să pui în funcţia de preşedinte al unei organizaţii taman pe cel care odată a vândut-o. În contextul politic al alegerilor prezidenţiale din anul 2014, afacerea n-a fost doar o simplă trădare de partid, ci una cu tâlc mult mai complicat. Daniel Meze a făcut afaceri, cu stânga, categoric în defavoarea dreptei.

Nu ştiu alţii cum gândesc, dar, după un asemenea episod, pe mine unul preşedintele filialei MP Bihor nu mă mai poate convinge că ar fi devotat dreptei. Cred în valoarea de adevăr, probată în timp, a expresiei care spune că „acela care a trădat o dată, va trăda şi a doua oară”. Şi, în temeiul acestui raţionament, sunt tentat să păcătuiesc punându-l pe Daniel Meze printre politicienii apţi să tranzacţioneze orice. Cum se spune, şi propria mamă.

Înţeleg că, practic, MP nu există în judeţul Bihor. Dar nu pot să accept că această stare de fapt devine argument pentru a premia un trădător. Avem înaintea ochilor încă un compromis care compromite nu doar oameni, ci şi idei. E ca şi cum şoţul, care şi-a vândut femeia pentru a fi scoasă „la produs”, ar fi reprimit în sânul familiei. Şi, împreună cu ea, întregul clan l-ar aştepta cu braţele deschise, tăind, cum se spune, viţelul cel gras. Cât de departe poate merge amnezia? Cât de lipsită de orice etică poate să fie politica? Şi, până la urmă, cât de prost om politic trebuie să fii ca să crezi că mai ai vreo brumă de şansă în ochii acelora care ştiu şi înţeleg ceva din cursul acestei poveşti? Fachir să fii şi, într-o societate sănătoasă, nu ai nici o şansă să salţi un asemenea partid nici peste cel mai mic prag electoral!

Îmi pare rău pentru Daniel. Ştiu că „Nimeni nu-i fără de păcat”. Nu am regrete pentru MP. Mă doare inima pentru noi. Apoi, îmi aduc din nou aminte că „avem conducătorii pe care îi merităm”. Aşa sunt ei, aşa suntem şi noi! Altfel nu e cu putinţă să se fi ajuns atât de departe. Atât de trist de departe...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu