joi, 27 martie 2014

plasa

in regimul trecut plasa era simbolul saraciei, al foametei si al umilintei, ridicate la nivelul politicii de stat.

odata cu stapanirea, punga n-a disparut, a capatat doar un alt loc in societatea... capitalista. azi, diafana plasa de plastic e simbolul mizeriei concrete si al delasarii devenite endemice.

nicaieri in lume eu n-am vazut pungi atarnate in copaci! desi, cred, ca plase de nylon se mai folosesc si prin alte tari...

un pom inflorit e, dupa mine, unul din cele mai frumoase lucruri pe care le-a facut Dumnezeu pe lumea asta.

prin contrast, o plasa ce se balangane, in bataia vantului, aninata de crengile unui copac, e unul din cele mai urate semne ale prezentei omului pe pamant.

am vazut pungi - probabil aruncate de la etaj - pungi cu carpe, pungi cu resturi alimentare... pungi purtate de vant, pungi care au adunat apa de ploaie, transformandu-se in vezici scarboase. am vazut chiar si o punga in care se descompunea, la soarele primavaratec, o pasare. a vrut sa ciuguleasca ceva din plasa si, probabil, n-a mai reusit sa iasa. sunt flori si frunze care cresc in punga!

stie dracu' de ce, dar, in ciuda campaniilor ce vizeaza reducerea folosirii pungilor de plastic, parca sunt tot mai multe, mai peste tot!

chiar cred ca ar fi nevoie de un serviciu care, dotat cu o masina speciala, sa culeaga aceste simboluri ale lipsei de civilizatie de prin copaci.

e clar, i-am dat plasa naturii! dar si cand ne-o da ea, nici nu ne-om vedea!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu