... sau moarte?
onor administratia Oradiei a propus si alesii nostri au decis. s-a dat ordin ca toate vitrinele din oras sa fie dezvelite de autocolante.
nimic rau, pana aici. dar ce a ramas? geamuri murdare, sticle zgariate, reclame cojite doar partial... o idee ce parea onorabila a esuat lamentabil, ca sa nu zic mizerabil.
azi, nu sunt putine vitrinele dincolo de care trecatorii pot sa admire dosuri de rafturi murdare, pline de praf si panze de paianjeni. ceea ce se vede acum prin multe dintre vitrinele magazinelor oradene nu e deloc estetic. ba mai mult, as spune ca situatia actuala e chiar departe de "inesteticul" colantelor de alta data. asta ca sa nu mai pomenesc de faptul ca, iarasi, "legea" a fost aplicata fara pic de discernamant. aud ca s-au dat amenzi si pentru un intreg geam acoperit cu folie colorata dar si pentru cate o floare sau un nume de firma, lasat acolo ca sa stie onorata clientela in ce fel de bold se baga...
paradoxal, legea ii obliga pe unii comercianti sa isi dezveleasca vitrinele, in vreme ce altii (sex-shopuri, case de amanet etc.) sunt obligati la discretie. aceste magazine au in continuare vitrinele acoperite de folii, mate, colorate, provocatoare... deci, s-ar putea spune ca "fenomenul" la care se referea primarul Ilie Bolojan n-a fost eradicat. poate, cel mult, "specializat". in plus, si de data asta unii au fost mai egali decat altii. adica sunt magazine care si-au "belit" vitrinele si altele carora obligatia aceasta le-a fost trecuta cu vederea.
masura ar fi fost justificata si salutara, zic eu, daca s-ar fi referit si aplicat numai spatiilor comerciale sau de servicii din zona centrala. in cartiere, autocolantele, mai aduceau parca un strop de culoare printre blocurile gri si atat de asemanatoare intre ele.
se putea si mai bine. una s-a vrut alta s-a... putut!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu