marți, 14 octombrie 2014

pusa capra de toti

gata? v-au trecut aburii de la bere? va auziti gandurile, suspendate din pricina zgomotului de alamuri, boxe, ragaieli, cauzate de micii umflati cu bicarbonat? ati depasit momentul induiosarilor ieftin festiviste, exprimate, vai!, atat de simplu, in urari precum "la multi ani, Oradea!"? credeti ca mai puteti gandi cu capetele voastre? oare, mai sunteti capabili sa va revoltati, macar pentru ceea ce pretindeti ca iubiti? pentru orasul nostru, pentru onoarea lui?

acest material nu trebuia sa apara. m-am apucat sa-l scriu inainte de 12 octombrie si l-am abandonat. mi-a fost lehamite. mi-am zis ca aia care spun ca nu e prima data cand, de ziua ei, Oradea e incalecata de politicieni au si ei dreptatea lor. e altceva ca eu unul ma astept la ceva mai mult din partea politicienilor de astazi, decat de la cei de mai ieri. desigur, pe ei nu-i intereseaza asteptarile mele. am avut o retinere, spunandu-mi ca Oradea nu merita asta. nu merita "sa-i stric ziua" cu un astfel de text impertinent. imi amintesc perfect ca au spus-o altii inaintea mea "fuck you, Oradea" si, atunci, nu mi-a placut.

si totusi... iar s-a intrecut masura!

ministrul Dusa a venit la Oradea, ca sa citeasca un text "gangav", cum le-ar placea pesedistilor sa zica, nu fiindca i-ar pasa de orasul acesta, ci fiindca era necesara o mutare politica apta macar sa umbreasca prezenta candidatului ACL. si, fiindca tot veni vorba, instrumentul acestei ieftine manevre de campanie a fost nimeni altul decat Claudiu Pop. altfel spus, prefectul, independent prin litera legii, s-a amestecat si el in campania electorala, asa putin, cat sa nu bata tare la ochi, doar sa isi serveasca si el partidul.

sa trecem peste asta. ce-am mai vazut la Ziua Oradiei? rosu! sa juri c-a fost 23 august! oare toti talibanii astia pesedisti nu-mi mai amintesc nimic din ceea ce a fost ciuma rosie? oare au stiut vreodata? oare nu le e macar un pic jena sa-si umple piepturile cu chipul Plagiatorului, ca unii aratau precum niste generali sovietici? oare apartenenta la un partid chiar tampeste?

si, nu in ultimul rand, Iohannis! n-a fost nevoie "sa-l urce cineva pe o scena" ca sa se faca de ras. deputatul PSD care remarca faptul ca prezidentiabilul ACL "a dezonorat Armata" n-a sarit parleazu'. candidatul PNL-PDL nu are nicio scuza pentru faptul ca a parasit ceremonia inainte ca aceasta sa fi luat sfarsit. e primar la Sibiu de multi ani, deci stie cum se desfasoara un astfel de eveniment. un viitor presedinte e obligat sa tina minte ca nu se cade sa intorci spatele paradei militare. gazdele sale - lideri de partid si organizatorii din partea primariei - erau obligati sa-l traga de maneca si sa-l tina locului. daca le-ar fi pasat, daca cineva ar tine minte ca, in tarile civilizate, protocolul e sfant, se respecta... nemteste! una peste alta, a dat si asta cu mucii-n ciorba. pacat... pacat ca nimanui nu i-a pasat!

Melescanu, hop si el! ce politician sa rateze o asemenea ocazie! daca tot au pus Oradea capra, de ce sa nu se bage si el. ce bine ca ziua orasului pica taman in campania electorala pentru prezidentiale! din patru in patru ani, politicienii se bulucesc la sarbatoarea noastra. pentru locale s-a inventat o alta sarbatoare, 20 aprilie. posta, sa mulga si ai nostri!

toata chestia asta e ca si cum cineva s-ar autoinvita la o petrecere si, pentru a-si fixa bine amintirea in memoria gazdei, ar si supune-o unui, temeinic, viol cu perversiuni.

ce-a ajuns Oradea, sa stea capra la politicieni?! toti se poarta ca si cum orasul nostru ar fi tarfa lor, platita in avans. pe banii nostri! sigur, din pacate, nu numai cu Oradea se intampla asta. parlamentul, guvernul, biserica, padurile, apele... Romania toata este pusa capra inaintea celor care n-au nimic sfant! ar f... si pe mama lor in numele partidului.

sa-i opreasca cineva!

daca, chiar va e draga Oradea, nu-i mai lasati pe altii s-o violeze de cate ori au chef. hai sa ne comportam ca niste cetateni, nu ca niste amanti de mana a doua. daca iubim sincer Oradea, nu putem accepta sa fim "sogori" cu astia. haideti sa fim "cetateni activi"! sa ne pese, sa intelegem, sa spunem, sa carcotim, sa luam atitudine... hai sa-i scuipam, macar o data in fata, pe musafirii nepoftiti!

daca Oradea chiar e a ta, stapaneste-o, nu-i lasa pe altii sa o posede!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu