miercuri, 29 octombrie 2014

eu vs. Sistemu'

am fost, recent, la o dezbatere despre cetatenia activa. acolo, un participant ii indemna pe tineri sa fie buni cetateni, incercand sa schimbe cate ceva in curtea blocului, in clasa... asta mi-a amintit de cuvintele lui Che, "sa fim realisti, sa incercam imposibilul!".

asa ca, montat de atitudinea bleaga a vorbitorului, am plecat spre casa chitit sa-mi incep lupta cu Sistemul. in lumina nobilelor ambitii ce mi-au fost inoculate, mi-am spus sa incep si eu cu ceva mai pe masura puterilor mele. si m-am gasit sa ma iau tocmai cu Sistemu'... de termoficare!

nu mi-am ales bine adversarul. Sistemu' asta face numa' ce vrea el, cum vrea el... primarul, cinci instalatori si cine stie cati angajati o mai fi avand CET-ul din Oradea nu razbesc cu el si m-am gasit tocmai eu! da, da. cinci instalatori au venit sa-mi vada caloriferele! s-au uitat savant, ca niste medici catre un suferind de o boala exotica, si, toti, au conchis ca instalatia nu are nimic. doar ca eu nu prea am caldura. "nu prea" e un fel de a spune. de fapt, in baie nu am deloc! de un an si ceva. unul mi-a zis ca nu-i problema, ca nu se simte... de unde stie el, nu stiu?! altul a spus ca, deoarece caloriferul meu din baie e ultimul de pe coloana, sus la zece, agentul termic nu mai ajunge pana la el. ghinion curat, asta e si n-ai ce-i face! si, tot ghinionul asta ma obliga sa platesc pentru ceva ce nu primesc niciodata.

dar eu, decis sa ma lupt cu Sistemul, aerisesc caloriferele. o data, de doua ori, o ora, doua... cat e nevoie sa am si eu un dram de caldura in casa. stiu ca nu e voie, stiu ca CET-ul m-ar putea amenda pentru ca am destabilizat sistemul energetic, insa nu mi-e clar daca amenda e mai mare decat costul tratamentului pentru raceala. asa ca risc!

m-a invatat un vecin. cica lucreaza la CET... el asa face! cred ca asa face toata lumea. ei ne fura la plata, noi "furam" apa. rezultatul procesului de aerisire e absolut dezamagitor. temperatura interioara nu a crescut cine stie ce. de unde sa creasca? din calorifer apa abia curge si cata curge e mai mult rece decat calda. de unde sa se incalzeasca sarmanele calorifere?

povestea tinde sa devina o chestiune personala. eu contra Sistemului. el imi ia banii degeaba, eu lasa apa sa curga. e ca si cum ai incerca sa faci balaurul sa sangereze cu o scobitoare, asteptand sa te bage in seama.

dar tot Sistemu' are ultimul cuvant. de cu draga dimineata, cand deschid robinetul de apa calda, o jerba de stropi reci ca moartea ma scuipa drept in fata. la capatul celalalt al tevii o fi insusi primarul Ilie Bolojan?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu